6.30 – 8:00 | Przyjmowanie dzieci. |
8.00 – 8.45 | Zabawy wg inwencji dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne, gry dydaktyczne, planszowe, praca indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, prace porządkowe, oglądanie książek, zabawy ruchowe, przygotowanie pomocy do zajęć, ćwiczenia logopedyczne, poranne. |
8:45 – 9:00 | Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, przygotowanie do śniadania. |
9:00 – 9:15 | Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
9:15 –11:00 | Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności przez działanie i doświadczenie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych, stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Zajęcia i zabawy edukacyjno-wychowawcze, zajęcia umuzykalniające, działalność plastyczno-techniczna. |
10:45 –11:40 | Zabawy ruchowe organizowane, pobyt na świeżym powietrzu, ćwiczenia gimnastyczne, zajęcia o charakterze wychowawczym, spacery, wycieczki przyrodniczo krajoznawcze. |
11:40 – 11:50 | Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, przygotowanie do obiadu. |
11:50 – 12:15 | Obiad – smakowanie potraw, nazywanie, wąchanie. Umiejętność prawidłowego posługiwania się sztućcami, pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się. |
12:15 – 13:00 | Odpoczynek poobiedni, czytanie bajek, zabawy relaksacyjne, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. |
13:00 – 14:30 | Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zajęcia dodatkowe, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, zabawy w terenie. |
14:30 – 14:45 | Czynności porządkowo – higieniczne, kształtowanie samodzielności. |
14:30 – 15:00 | Podwieczorek. |
15:0 – 16:30 | Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, lub zabawy ruchowe w sali, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne. Prace porządkowe. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPA III KRASNOLUDKI
6:30-8:00 | Schodzenie się dzieci i zabawy dowolne. |
8:00-8:45 | Zabawy dzieci w wybranych kącikach zainteresowań. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. |
8:45-9:00 | Prace porządkowe w sali. Czynności higieniczno- samoobsługowe. Przygotowanie do śniadania. |
9:00-9:20 | Śniadanie-przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. |
9:20-10:10 | Zabawy integracyjne w kole, ćwiczenia poranne. Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. |
10:10-10:30 | Zajęcia umuzykalniające, działalność plastyczno-techniczna. |
10:30-11:30 | Spacery, pobyt na świeżym powietrzu, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym. |
11:30-11:50 | Czynności higieniczno-samoobsługowe. Przygotowanie do obiadu. |
11:50-12:20 | Obiad – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. |
12:20-12:50 | Relaks poobiedni – słuchanie bajek literackich i muzycznych. |
12:50-13:40 | Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań dzieci. |
13:40-14:40 | Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, zabawy muzyczno-ruchowe. |
14:40-14:50 | Czynności higieniczno-samoobsługowe. Przygotowanie do podwieczorku. |
14:50-15:00 | Podwieczorek – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. |
15:00-16:30 | Zabawy dzieci w wybranych kącikach tematycznych lub na przedszkolnym placu zabaw. Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci.
Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci. |