Wycieczka do Wiednia - Zespół Szkolno - Przedszkolny w Ujanowicach
Aktualności / Szkoła podstawowa

Wycieczka do Wiednia

Aktualności / Szkoła podstawowa 12.06.2019

W dniach 8-10 czerwca nasi uczniowie z gimnazjum oraz klasy VII i VIII uczestniczyli w wycieczce do Wiednia i Bratysławy.
Wyjechaliśmy późną nocą dlatego już wczesnym rankiem w sobotę byliśmy w stolicy Mozarta. Najpierw udaliśmy się na spacer na Wzgórza Khalenberg i Leopoldsberg. Kolejnym etapem było zwiedzanie pięknych ogrodów Schonbrunu i zabawa w pobliskich zielonych labiryntach. Udaliśmy się też na na Gloriettę, i na plener fotograficzny pod Rzymskie Ruiny. Dzień zakończyliśmy obiadokolacją i noclegiem w motelu Gasthof Magister
Drugi dzień zwiedzania rozpoczęliśmy od mszy świętej w języku polskim w Kościele św. Józefa na Kahlenbergu, następnie pojechaliśmy pod Belveder i poszliśmy na spacer przez ogrody przez Karlsplatz. Sporo czasu spędziliśmy w Muzeum Historii Naturalnej i Muzeum Historii Sztuki. Po południu zwiedzaliśmy miasto wewnętrzne, Katedrę św. Szczepana i Kościół św. Karola Boromeusza oraz ogrody Hofburg. Po spacerze przez ogrody Lufthaus udaliśmy się do parku rozrywki Prater, to był czas na wspaniałą zabawę nie tylko dla uczniów.
Ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy od śniadania a potem wyruszyliśmy w drogę powrotną. Trudno byłoby nie zatrzymać się w oddalonej zaledwie o 50 km Wiednia stolicy Słowacji Bratysławie. Najpierw udaliśmy się na Zamek Bratysławski, który stoi na szczycie 85-metrowego wzgórza, w dole zobaczyliśmy przepływający Dunaj mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę i to nie tylko na miasto, ale także na Austrię i Węgry. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Bratysławskiej starówki i zakup pamiątek.
Wiedeń po prostu trzeba zobaczyć, mimo bardzo napiętego planu zwiedzania i tak nie zobaczyliśmy wszystkiego dlatego myślę, że wielu z nas chciało by w to miejsce ponownie odwiedzić.