Dzisiaj Kreatywne Trzeciaki pomogły zrozumieć Pstonikowi, co chcą powiedzieć mu Julka i Kuba.
Uczniowie na początku zajęć zapoznali się z ilustracjami obrazującymi nadawcę i odbiorcę komunikatów, opisali na podstawie obrazków, jak informacja jest dostarczana do odbiorcy oraz jakie mogą pojawić się zakłócenia podczas jej przekazywania, a także w jakiej formie może być ona dostarczana. Tworzyły informacje przekazywane pomiędzy wskazanymi osobami używając zaproponowanych zwrotów stosowanych w komunikacji formalnej.
Do realizacji zajęć wykorzystaliśmy magiczną linię, która pomogła nam dowiedzieć się, w jaki sposób możemy się porozumiewać. Dzieci słusznie zauważyły, że w zależności od tego, z kim rozmawiamy wybieramy odpowiednie zwroty, inaczej zwracamy się do osoby dorosłej, a w inny sposób do rówieśników, jednak w każdym przypadku wymieniamy się komunikatami, przez co komunikujemy się ze sobą.
Kreatywne Trzeciaki właściwe rozpoznawały podawane przez nauczyciela komunikaty formalne i nieformalne zajmując odpowiednie miejsce na taśmie, utrwaliły dwa sposoby komunikowania się z innymi. Następnie dzieci zapoznały się z innymi sposobami przekazywania informacji, za pomocą obrazów i gestów. Podzielone na grupy przekazywały za pomocą obrazków i gestów podane hasła. Najpierw przedstawiały je za pomocą obrazków, aby były bardziej czytelne, następnie za pomocą gestów, w taki sposób, aby ich grupa domyśliła się, jaki komunikat chcą przekazać.
Uczniowie po zaprezentowaniu haseł za pomocą gestów nadawali komunikaty za pomocą dźwięków. Poszczególne osoby z grupy wybierały los na którym był zapisany dźwięk, musiały zaprezentować go podczas zabawy, następnie odnaleźć osobę, która wydawała taki sam dźwięk tworząc pary i zajmując miejsce na magicznej linii.
Podsumowując zajęcia Kreatywne Trzeciaki podały sposoby, w jakich się porozumiewały oraz istotne elementy w ich komunikacji. Według uczniów ważny był przekaz, który musiał być odpowiednio dobrany do odbiorcy, także każda z osób musiała się starać, aby przekazywany komunikat był jak najbardziej zrozumiały, jak również, że odbiorca musiał wykazać się skupieniem podczas odbioru informacji od nadawcy. Dzieci uświadomiły sobie, że wszystkie wymienione przez nich elementy są podstawowymi zasadami komunikowania się z innymi, które zawsze działają bez względu na to, jaki sposób komunikacji wybierzemy.
Na zakończenie zajęć uczniowie w dwóch grupach przedstawiali dźwiękowe historie oraz odgrywali scenki formalne i nieformalne. Dzięki tym zadaniom mogli popracować nad współpracą i współdziałaniem w zespole.
Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością podczas realizacji misji.